tiistai 19. marraskuuta 2013

Hetkellinen paniikki

Kello on 15.49. Vapaapäivä. Juon glögiä ja syön joulusuklaata, ja alan hiljalleen tuntea itseni taas ihan kelpaavaksi ihmiseksi. Tätä hetkeä on edeltänyt puolituntinen, jonka olen viettänyt suihkun lattialla tuntien itseni huonoksi ja epäonnistuneeksi ja ollut täysin vakuuttunut siitä, että koko maailmasta katoaa kaikki punaviinit sillä aikaa kun minä olen raskaana, enkä enää ikinä  tule saamaan yhtään lasillista.

Olin tänään keskustassa tarkoituksenani ostaa jotain hyödyllisiä tarvikkeita vauvaa ajatellen. Kiersin ympyrää Stockmannin vauvaosastolla, enkä keksinyt yhtä ainutta asiaa, jota vastasyntynyt tarvitsisi. En yhtä ainutta. Pääni oli yhtäkkiä tyhjä, ulkovaatteet alkoivat hiostaa ja painaa ja minulla oli koko ajan ihan kauhea pissahätä (no tietysti oli). Kierrettyäni siellä yli puoli tuntia ostin kaksi tuttia. Siis kaksi tuttia.
Tämä sai minussa aikaan lievän paniikin, mistä päästiinkin siihen, että aloin lietsoa itseäni ajattelemaan, miten kerta kaikkiaan surkea äiti  minusta tulee, kun en edes tiedä, mitä tavaroita vauva tarvitsee.

No, onneksi se ei  tarvitse vielä mitään. Aikaa on vielä. Viikkoja on 19+5.




Vatsa tuntuu jo isolta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti