tiistai 17. joulukuuta 2013

Haaste!

Sain tämän haasteen sekä Diarylta (My life, my choices) että Marjolta (Vauvanukkeleikki). Kiitos molemmille! Tämä oli hauska.

Haasteen tarkoitus on löytää uusia blogeja ja auttaa huomaamaan heitä, joilla on alle 200 lukijaa.
1. Jokaisen haastetun pitää kertoa 11 asiaa itsestään. 
2. Haastetun pitää vastata haastajan 11 kysymykseen. 
3. Haastetun pitää keksiä 11 kysymystä uusille haastetuille. 
4. Heidän tulee valita 11 bloggaajaa, joilla on alle 200 lukijaa. 
5. Sinun tulee kertoa kenet olet haastanut. 
6. Ei takaisin haastamista. 

 11 asiaa minusta:

1. Aloin kirjoittaa tätä blogia lähinnä itselleni, ja ajattelin, että tätä lukisi korkeintaan puolisoni satunnaisesti. Olen kuitenkin huomannut ilahtuvani todella paljon uusista kommenteista blogissani.

2. Olen salaa kamala kielipoliisi. Kriittisin olen tietysti itseäni kohtaan, ja saatan hioa yhtä lausetta todella pitkään ennen kuin olen siihen tyytyväinen. Pilkkusäännöissä saa kuitenkin vähän oikoa.

3. Aina kun olen yksin kotona, kuuntelen musiikkia ja laulan täysillä mukana, vaikka en todellakaan osaa laulaa. Lapseni joutuu varmaan ensitöikseen opetella sanomaan "Mutsi, oo hiljaa!".

4. Minulla on kesken kaksi korkeakoulututkintoa sekä takana opintoja ruotsalaisessa yliopistossa, mutta työskentelen paikassa, joka ei liity mihinkään edellämainituista. Olen ollut siellä viimeiset viisi vuotta, ja viihdyn ihan hyvin, mutta haaveilen kuitenkin, että ehdin ja jaksan joskus tehdä edes jonkun tutkinnoistani loppuun.

5. Harrastan käsitöiden tekemistä. Minulla on aina sukkapuikot tai virkkuukoukku kädessä ja miljoona projektia kesken. Viimeksi sain valmiiksi joululahjatossut äidilleni.

6. Minulla on kaksi siskoa, joista olen erittäin kiitollinen, ja mielestäni sisarukset parantavat elämänlaatua huomattavasti. Tämä herättää minussa myös vähän ristiriitaisia tunteita, sillä en välttämättä itse haluaisi kuin yhden lapsen, mutta en usko, että voin tehdä lapselleni sitä, ettei hänellä olisi sisaruksia.

7. Menimme mieheni kanssa maistraatissa naimisiin hyvin pian sen jälkeen, kun olimme tavanneet. Järjestimme kyllä sitten myös juhlat lähipiirillemme. Molemmista meistä vain tuntui siltä, että nyt on löytynyt Se Oikea. Myös vanhemmilleni kävi aikoinaan samalla tavalla, ja he ovat yhdessä edelleen.

8. En pitänyt suklaasta, tai yleensäkään makeasta, ennen raskautta. Nyt minulla on menossa jo toinen(!) suklaalevy raskauden aikana. Puolitoista levyä suklaata reilussa neljässä kuukaudessa ei onneksi ole vielä huolestuttava tahti, mutta se on saman verran kuin kahdessakymmenessä vuodessa yhteensä tätä ennen.

9. Minä olen kolmevuotiaasta asti väittänyt olevani kamalan vanha, suorastaan jo toinen jalka haudassa. Täytän parin viikon päästä 27 vuotta, mikä on sama kuin maailmanloppu.
Jokainen syntymäpäivä käyn äitini kanssa tämän saman keskustelun:

äiti: Paljon onnea! Miltäs nyt tuntuu?
minä: Hirveältä! Miltä itsestäsi tuntuu kun on näin vanha tytär?
äiti: Hirveältä!

Liekkö siis perittyä tämä ikuinen ikäkriisi?

10. Minulla on koko raskauden ajan ollut vahva tunne siitä, että odottaisin poikaa. Ultraäänitutkimuksen tehnyt kätilö oli kuitenkin hyvin varma, että kohdussani kasvaa tyttö.  En silti edelleenkään olisi yllättynyt, jos synnytyssalissa syliini laskettaisikin parkuva poikavauva.

11. Minun oli todella vaikea keksiä näin monta asiaa itsestäni!


Kysymykset joihin vastaan:


1. Mitä tahtoisit harrastaa?
Liikuntaa, koska tiedän, että se tekisi minulle hyvää. Satun vain olemaan niin mukavuudenhaluinen, että ei huvita. Tiedän, että tulen kärsimään siitä vanhempana.

2. Koetko olevasi vapaa?
Olen itse valinnut elämäntilanteeni, puolisoni, asuinpaikkani ja työpaikkani. Kyllä tämä minusta vapaudelta vaikuttaa, vaikka taloudellisten velvotteiden edessä joskus vähän turhauttaakin, kun töihin on mentävä silloinkin, kun ei huvittaisi.

3. Milloin viimeeksi itkit?
Joskus viime viikolla itkin miehelleni ahdistusta muuttuvasta kehostani.

4. Mikä on fyysisesti kivuliain kokemuksesi?
Munuaistulehdus. Sitä luultiin aluksi virtsatieinfektioksi ja sain ihan väärät lääkkeet, mikä vain pahensi tilannetta. Hirveissä tuskissa ja kipulääketokkurassa yksi yö kirjoitin yöpöydälleni lapun, että jos nyt kuolen tähän, silloinen avomieheni, josta olin jo eroamassa, ei saa sitten pitää kissaani. Nyttemmin vähän huvittaa, mutta silloin kyllä sattui ja pelotti.

5. Minkä ikäisenä joit ensimmäisen kerran alkoholia?
14-vuotiaana. Hirveän nuorena. Onneksi mitään ei ikinä tapahtunut.

6. Minkä ikäisenä et enää uskonut joulupukkiin?
Totuus paljastui minulle aika nuorena ilman sen kummempaa draamaa. Naapurin isommat lapset kertoivat. Olin varmaan viisi.

7. Missä et missään tapauksessa tahtoisi asua?
No. En mielelläni asuisi pääkaupunkiseudun ulkopuolella, vaikka tämä vastaus nyt varmaan herättääkin ihmisissä sellaisen "vtun stadipelle" -reaktion. Mutta jos nyt oikeasti mietitään, että MISSÄÄN TAPAUKSESSA, niin sitten vastaan, että jossain maassa, jossa demokratia ei toimi ja naisen asema on huono.

8. Mikä oli lapsena lempileikkisi?
Varmaan Super Marion pelaaminen nintendolla. (Pelaamme mieheni kanssa vieläkin Super Mariota...) Tai sitten joku majanrakennusleikki.

9. Mikä on omituisin paikka, jossa olet nukkunut?
Joskus parikymppisenä heräsin kylpyhuoneen lattialta vieressäni sekä paras ystäväni että kissani. Meillä oli ihan peittokin siellä. Taisi olla jokin uusivuosi kyseessä.

10. Mikä on bravuurisi keittiössä?
Pakko vastata juustokakku, koska se on ainut kakku, jonka osaan tehdä.

11. Ovatko isovanhempasi vielä elossa?
Kaikki neljä kuolivat jo kun olin lapsi. Olin onnekseni kuitenkin jo sen verran vanha, että minulla on heistä muistoja.


Koska kolme neljästä lukijastani on jo tehnyt tämän, en tällä kertaa koe tarpeellisena kirjoittaa uusia kysymyksiä ja lähettää haastetta eteenpäin. Jos tätä kuitenkin salaa lukee vielä joku muukin, niin jätä ihmeessä jokin kommentti! :)

1 kommentti: